Wednesday, December 22, 2010

cendol 1 Malaysia maa …

As-salam semuanyaa … hope sihat2 belake la ek ..

oke .. sape orang seremban kat sini ?? angkat hidung !! ehh .. tak baik nanti hidung tinggi .. hihi .. orang seremban kalau tak pegi kdai cendol Haji Shariff kat jalan pasar tuu tataw la tak jati la negeri sembilan nye tuu  .. hehe . aritu ade blogger (name tak hingat) promote kedai cermin mate kat tampin , N9 . kali neh aku nak promote cendol kat seremban plak .. ahah ..

arituh pegi lepas amik adik baru abes spm kat terminal . pas lunch kat restoran nelayan (haa..yang nih mmg tiptop masakan pedas die) , abah dgn mak nak pegi makan cendol plak . gile hape !! perut aku dah penuh gila kowt .. aishh .. tapi mak dgn abah neh semangat nak g . so, ikutkan jelaa … aku tak kua duit sesen pon kan .. hihi ..



DSC06944
macam biasa feveret cendol kacang lah =D



sedap tak nampak ? hehe .. actually mak cakap kedai neh femes gila cendol die .. nih pon ade kawan mak la rekemen kecoh2 cakap kdai tuh cendol die ..pergghh !! meleleh beb ! haa .. kitorang pon pegi la skodeng sedap ke tak kan .. mula2 cari tak jumpa kedai nih .. pusing2 tibe nampak 1 bangunan kedai nih hijau kemain .. sume hijau  .. hijau cam bendera PAS (opss .. bukan nak berpolitik yea) . tengok signboard HAJI SHARIFF CENDOL .. tak sah dan tak bukan lagi .. tuh la kedainye ! yeahh .. jumpe gak .



DSC06945copy
abah memang feveret die cendol nih . adik pon same



DSC06946copy
aku pon suke cendol jugak .. wee ~~



ehh ehh mane pic mak aku eh ?? haa … mesti korang tertanya-tanya kan . sori mak aku cakap , “ohh.. no camera please…!”, haa class gitu nyah !! ahha .. mak aku malu2 meow sikit allergic camera . anak2 nye sebaliknye pulak . hoho !


bagi aku tadela sesedap yang orang cakap tu .. biasa aje . abah pon cakap camtu (abah pakar cendol kot..haha) . sedap2 hirup sambil tengok sekeliling .. gile la beb !! memang tak putus2 orang datang .. aku pelik bin ajaib jugak . tarikan kedai neh cendol ajela . oh ye rojak pon kot . owner nye mamak muslim . tau tak .. bukan melayu je suka datang sini , india dgn cina pon ramai .. tuh pasal aku cakap cendol 1 Malaysia (kene tukar name kedai nih..hihi) . tiba2 kembang plak tekak aku .. nak tau sebab ape ?? nih .. abah g bantai cakap cmnih .. “cino , india ramai makan sini .. diorang dah la makan macam2 .. sudu nih bukan bersih sangat orang nih basuh ..”. gulp !! siyes .. abah memang betol even spoil ! HAHA .. korang paham kan maksud abah aku ?? ahaha ..

DSC06953copy
time neh dah nak start kembang anak tekak .. huhu



haii … nak buat camne .. tuh la kali pertama dan terakhir kitorang singgah situ kot . btw, haji shariff .. nice to meet your cendol .. sedap jugak .. Smile





shh : pegi la try korang yang duk area seremban neh .. 
sedap jugak . lain orang lain selera . Winking smile

4 comments:

Fatin Rahmat said...

sedapnye cendol! huhu ieqa, tau tak tempat makan cendol yg best kat kuantan? hee

ieqa zulaica said...

fatin : ktn kat taman gelora kot .. ade cendol kat situ .. best jugak kot sambil lyn angin pntai . hee

Far AcRoss HavOc said...

jauhnye kat seremban -__-
kat banting pun ade cendol best..
hahaha..
tp kene dtg awal..
sebab kalau dtg ptg mesti sold out.
tp Insyaallah if gi seremban, singgah tempat cendol ni..

apdm said...

salam


air cendol itu kesukaan syira tu...

Much Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers